16 Mayıs 2016 Pazartesi

The Age of Adeline...

Yine uzun bir ara oldu değil mi film yazmayalı.Bir ara ne güzel her hafta en az bir tane film yazısı yazardım hatta uzun uzun da anlatırdım:)
Neyse ki durumu fark ettim ve arayı kapatmaya geldim.

Bugünün filmi yine fanstastik-romantik bir dram filmi.
Sevdiğim türden yani...

 THE AGE OF ADELINE 
2015 yapımı bir film.
Geçirdiği bir kaza sonucu hiç yaşlanmamakla ödüllendirilen -ya da lanetlenen mi demeli- Adeline Bowman 'ın hikayesini anlatıyor bize.


29 yaşında yaşlanmanızın durduğunu ve hayat akarken sizin yerinizde saydığınızı düşünün bir kez.Bu ödül mü olurdu yoksa ceza mı ya da lanet mi.Bedeniniz değişmiyor ama ruhunuz olgunlaşıyor,yaşlanıyor ve hatta yoruluyor.Hayali bile zorluyor insanı değil mi.
İşte filmin kahramanı Adeline için de çok zordu bu durum.
Zaten afişte bakışındaki hüzün ele veriyor sanki ruhunu, yaşını.
29 yaşında bir beden,108 yaşında bilge bir ruh. 
Hayatı hep uzaklaşmakla, kaçmakla geçiyor,insanlardan ,aşktan ve hatta çocuğundan.
Kızıyla aynı yaşta görünmek önce iltifat ,sonra ise şüphe getiriyor elbet ve çareyi ondan uzak durmakta buluyor Adeline.

Durması kalması imkansız.Her şey değişirken,yıllar akar,çağ değişirken onun değişmemesi kabul edilebilir mi tabi ki hayır.En çok da bu yüzden kaçıyor,nedenini kendinin bile bilmediği bu durumun deneyi olmamak için.
Ama kaçmak kolay ,zor olan bu hayatı yaşamak,sırrını senelerce saklamak,aşkı doyasıya yaşayamamak,kalbi kırık dönüp arkasını kaçmak..
Peki nereye kadar...
İşte bu ana kadar...

Film için iddaalı sözler sarf etmeyeceğim.Sonu şaşırtan bir film değil,eksikleri de var elbet.Misal burada yazsam sürprizi kaçacak bir detay var ki işte o daha şaşırtıcı olabilirdi bence.İzleyince anlayacağınız bu iki  aşk arasında bağlantı daha güzel aktarılabilirdi.

Adeline için de o aşkın çok özel olduğunu daha önce ara ara hatırlayabilirdik mesela.Ne bileyim onca yılda- ki 80 yıldan bahsediyoruz nerdeyse- en azından unutamadığı bir aşkı izleyebilirdik.Gitmek kaçmak zorundaydı belki ama unutmak zorunda değildi.Ya da unutabildiği için yoluna devam etti o da ayrı bir konu..

Fimin en çok sevdiğim  tarafı sanırım her dönemin tarzını Adeline ile görmek oldu.
Saçlar ,kıyafetler her biri harikaydı ve Blake Lively harika bir iş çıkarmıştı,bayıldım .


Konusu çok orijinal olmasa da kendine özgü naif bir yapısı olan güzel bir film The Age of Adeline.
Kimisi sıkıcı bulmuş kimisi zaman kaybı.Ben mükemmel bulmasam da sevenlerdenim.
Ve bi şans verin derim.

Keyifli seyirler.

10 yorum:

  1. Ne zamandır adam gibi film izlemiyorum. Yani şöyle bir düşündüm de hani o acayip hasta olduğumuz dönemde Fox tv Shrek serisini yayınlamıştı. Hepsini daha önce bir kaç kez seyretmeme rağmen tekrar oturup seyretmiştim.
    Valla artık bünyem kaldırmıyor benim stresi falan. ne dizi, ne film izleyemez oldum. Başa döndüm, çizgi film izliyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İtiraf ediyorum en sevdiğim tür animasyon:)Utku ile birlikte iki üç fark etmez aynı filmi defalarca izliyoruz kahkahalar içinde.Bu streste en iyisi aslında.O türde de çok makara filmler var yalnız hiç bıkmıyorum ben de.

      Sil
  2. Ben çok etkilendim bu filimden , son zamanlarda izlediğim en ilginç, en romantik filimdi diyebilirim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de keyifle izledim Nilgün Abla ve kadın rolüne çok yakışmıştı çok sevdim.

      Sil
  3. bende çocuk animasyon filmlerini seviyorum. Uzun zaman oldu böyle filmler izlemeyeli ama Metecim çok sever. Notlarımı alayım, baharcım eksik olma, sağolasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelim ben o animasyonlardaki kıvrak zekaya bayılıyorum çok gülüyor çok çok eğleniyoruz Utku ile.O uyuyunca da bu tarzlarla devam.Zaten tv ye sadece bu sebeple katlanır oldum iyice.Çok öpüyorum canım.

      Sil
  4. Blake Lively gossip girl filminden sonra tanımış takibe almıştım :) sinema filminde hiç izlemedim onu merak ettim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım bu performansını da beğenecek misiniz.İyi seyirler...

      Sil
  5. Yorumunu okudum hemen geldim bahar, aslinda yaklasmisiz sıkıntılı yerlerde ama benim daha benlik bi takinti. Dur onu baska msjda yazacagim yayinlama sen oku sadece, haftada bi film izliyim diyorum ama iki haftadir film izleyemiyorum bu arada :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kısım filmden çok hayat tarzlarımız ile ilgili olunca o detaya hiç girmedim bile.Aynen mesajda yazdığın gibi yorumum yoksa...

      Sil