25 Mayıs 2015 Pazartesi

Unutma Dersleri - Nermin Yıldırım

Kitabın adı Unutma Dersleri olunca insan ister istemez daha duygusal ,nasıl anlatsam daha kalp yoracak bir hikaye bekliyor sanki.Ama  o kadar güldürdü ki kitap beni durup ne okuyorum ben diye bakmadım değil.

Mizah yönü kuvvetli bir kitap Unutma Dersleri ve kahramanı da bir kadın.Adı Feribe.
Feribe sıkıcı evlilik hayatına aşkın girmesi ile feleği şaşmış ve sonra terk edilmiş bir kadın.Zaten tüm hikaye bu ayrılık ile başlıyor ve bundan sonra bu aşk acısından kurtulmak için neler yaptığını okuyoruz.Trajikomik bir hikaye desem daha iyi özetleyecek sanırım.

''Benim hikayem asıl şimdi başlıyor.Aşkın bitip acının,asaletin bitip sefaletin palazlandığı yerde.Cehennemde.''

Acısı öyle dayanılmaz hale gelince Feribe soluğu adını ilk kez duyduğu bir merkezde, Mazi İmha Merkezi'nde alıyor.Yaptığı şeye inanmamakla birlikte çaresizlikten kayıtsızca her şeye evet diyor ve dersler başlıyor.Bir yandan dersler,bir yandan unutmak için yapılacak ödevler derken iş yerindeki sorunlar da listeye eklenince hayatı iyice arap saçına dönüyor.
Bir de sonunda başka bir gerçek çıkıyor ki ortaya bizim Feribe şahken şahbaz oluyor.

Gerek Feribe'nin kendi kendine konuşmaları, gerek derslerde verdiği tepkiler ile sizi sürekli güldürüyor ve bir başladınız mı elinizden bırakamıyorsunuz kitabı.
Yani en azından bana öyle bir etki yaptı.Akşam başladım tüm gece bitirmeden yatamadım.
Mizah yönü ve akıcı dili ile sıkmadan bitecek kadın üzerine,aşk ,ayrılık,acı ve hayat üzerine yazılmış güzel bir kitap Unutma Dersleri.Listeye ekleyin ve biraz ağlatan ama çokça güldüren Feribe'nin hayatınıza girmesine müsade edin.Hoşça vakit geçirteceğine eminim.

Keyifli okumalar...


2 yorum:

  1. öyle güzel anlatmışsın ki merak ettirdin vallahi:)
    ilk alınacaklar listeme not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay hadi inşallah hayal kırıklığına uğramadan okursun.Gülerken iyi ki okumuşum dersin.Sevgiler.

      Sil