5 Mayıs 2015 Salı

Trash...

Geçen gün Gülçin instagramda bu filmden bahsedince listeye eklemiştim.Çok merak edince kendini listenin en başında buldu film ve bu haftaki pazartesi sinema gecesinde izlendi.
İyi de oldu yani teşekkürler Gülçin...


Trash (Çöplük ) 2014 Brezilya-İngiltere ortak yapımı bir film.
Film ile ilgili ilk söyleyeceğim şey (filmlerde ve kitaplarda )kahramanı çocuk olan eserler bana hep daha sıcak ,samimi  geldiği için bunu da aynı duygular ile izledim diyebilirim.Başta Slumdog Millioner gibi bir film mi çıkacak derken hikaye bizi bambaşka yerlere götürdü ve ben film boyunca bu çocukların insanı şaşkına çeviren zekalarına ve oyunculuklarına hayran oldum.


Trash , kısaca Brezilya'nın kenar mahallerinde hatta çöplüklerinde yaşayan Raphael ve iki arkadaşının çöplükten bir cüzdan bulmaları ile başlayan heyecanlı ve macera dolu serüvenlerini anlatıyor.Ama daha genel  bakıldığında Brezilya'daki kötü yaşam koşulları,eşitsizlik,halkın polis ile çatışması,sistemin bozukluğu gibi bir çok konuya değinen bir eleştiri filmi gibi değerlendirilebilir aslında.


Bu üç çocuk  çöpte buldukları cüzdanı polise teslim etmeyip kendilerini maceranın içine atıyorlar.Cüzdandaki şifreleri çözdükçe bu defa kendilerini bambaşka bir pisliğin içinde buluyorlar.Polis-devlet işbirliği ile göz kırpmadan öldürülen ,yok sayılan hayatların hikayeleri ,sistemin bozukluğu ve hatta kokuşmuşluğuna karşı ölümü göze alıp doğru bildiklerini yapıyorlar ve  izlerken siz onlara hayran oluyorsunuz.

Sonra ne mi oluyor,kokuşmuş sisteme ve devlet düzenine karşı devrim en kokuşmuş yerden başlıyor.Çöplükten...

Çok detaya giriyorum fark ettim ve susuyorum,geri kalanı izleyin siz değerlendirin.
Zaten izlediğinizde aynı yıllarda Brezilya'da halkın sokaklara dökülmesine neden olan olaylarla ne kadar benzerlik taşıdığını siz de göreceksiniz.

İyi seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder