2 Mart 2015 Pazartesi

3 Idiots...

Uzun zamandır izlemek için beklemedeydi bu film.Biraz ön yargı, biraz başka filmlere öncelik derken kaldı öylece.Ta ki cumartesi gecesi biraz da gülelim diyene kadar.Gülelim dedim, yine de çok umut bağlamadım.Ön yargı işte, gerek adı , gerek görselin verdiği izlenim bizim şu saçma sapan üç-beş erkekli komedi dense de benim gram gülemediğim filmler gibi mi acaba soruları ile başladım izlemeye.Benim o ön yargım değil kırılmak un ufak oldu,yapıştım  kaldım ekrana,gözümü kırpmadan izledim.(Tamam ağlarken kırpmış olabilirim:) 
İyi ki bir fırsat vermişim dedim film bittiğinde, çok şey kaçırırdım yoksa.


Gülelim dedik çok güldük ama, yine ağlayacağımı bilmiyordum.Belki de filmi sevdiren şeydi bu.
Dozunda komedi,dozunda dram,dozunda gözyaşı,dozunda aşk ve dozunda mesaj.
Her şey kararında ,her şey olması gerektiği kadardı.
Ne sizi deli gibi sürekli güldürüyor ,ne de ağlamaktan içiniz şişiyor.
En umutsuz anlarda bile siz inanıyor ,gözünüzden yaş süzülürken bir bakmışsınız  gülümsüyorsunuz ve aynen filmde ki Ranço gibi ''all is well '' diyorsunuz.

 Film 2009 yapımı romantik-komedi-dram gibi birçok türü bünyesinde barındıran bir Hint filmi.
Süresi üç saati bulsa da  süresini kesinlikle bitince fark edeceğiniz güzellikte bir film.

Hindistan'ın en önemli mühendislik fakültesinde tanışan üç arkadaşın dostluklarını anlatıyor.
O üçü içinde biri var ki hayran olmamak elde değil.Amir Khan'ın oynadığı Ranço karakteri.  Ranço son derece özgür ruhlu,özgün ve ne istediğini bilen bir genç.Mühendislik okulundaki sistemi eleştirisi ile sürekli hocaları ile ters düşüyor.Ve bu onu daha çok sevmeme sebep oluyor.
Hayata bakışı,dostluğu ve dostları için yaptıkları,sevdiği işe olan tutkusu ve bitmeyen enerjisi ,neşesi ile sizi sürekli şaşırtıyor,kendine hayran bırakıyor.
(Şu afişteki ortadaki karakteri böyle anlatacağım da hiç aklıma gelmezdi bu arada.)

Çok anlatmak istemiyorum bu filmi ama duramıyorum,çünkü çok sevdim.Her filmden sonra beğendiklerimi tekrar izlerim diyorum bazen unutuyorum ama bu filme o fırsatı mutlaka vereceğim.Çünkü öyle şaşkınlıkla,öyle beğeni ile izledim ki muhakkak kaçırdığım yerler olmuştur.Her repliği hatırlanası bir film bu.
Birkaçını buraya da yazayım hatta...





İzleyen çok olduğu gibi benim gibi geç kalmışlar için yeterince fikir vermiştir umarım bu yazı.
İster gülmek,ister eğlenmek ,amaç ne olursa olsun izleyince size daha fazlasını katacak bir film 3 Idiots.Üstelik bir sonu var ki siz Ranço'yo bir kez daha hayran oluyorsunuz.
Dediğim gibi başı,ortası,sonu her saniyesi mükemmel bir film.
İzleyin,izletin bence...

Keyifli seyirler...




8 yorum:

  1. Bu filmi izledikten sonra Amir Khan'ın hiçbir filmini kaçırmak istemiyor insan.. 2-3 yıl önce izlemiş, filmi çok beğenmiş ve Amir Khan hayranı olmuştum:)
    güzel tavsiye, güzel seçim..
    sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz geç kaldım kabul ediyorum ve evet Amir Khan hayran olunmayacak gibi değil.Hele bu filmi çektiği zaman 40'lı yaşlarında olduğu düşünülürse...

      Sil
  2. Listem iyice kabardı sayende:) Bunu da ekledim tabi..
    Bir türlü fırsat yaratamadım bu haftasonu, aslında kesin kararlıydım en azından 2 film izleyeceğim diyordum ama olmadı:( Bu hafta seyredeceğim ama söz..
    Sen böyle hep yaz, ben film izleyeceğim zaman açıp bakıyorum senin bloga, ona göre karar veriyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çalışanlar için akşam o kadar az vakit kalıyor ki biz de çoğu zaman uykusuzluğu göze alıp film izliyoruz,hafta içi bile olsa.Ne yapalım başka türlü dinlenemiyor benim kafa.İzleyip beğendiklerimi de burada paylaşıyorum fikir olur diye.Ne güzel listene katkım olduysa,çok mutlu oldum bu yorumunla.Umarım aynı duygular ile izlersin Aydacım.Balığız biz duygusalız sonuçta...

      Sil
  3. Öyle güzel anlatmışsın ki, çok merak ettim. İlk fırsatta izleyeceğim, not ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film güzel olunca duramıyorum bir türlü anlatıyorum da anlatıyorum.Umarım siz de seversiniz.Sevgiler...

      Sil
  4. Hatırlarsan sana bu filmi önemiştim vakti zamanında. Bizim evde hint filmi hastası olan bir kocam var. Amir Khan filmlerini özellikle severiz. Güldürür, düşündürür ve mutlaka sonunda ağlatır..
    Kesinlikle izlenmesi gereken bir film. Önerilerini çok seviyorum. Devam Baharcan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamaz mıyım canım.O zaman bile elimin altındaydı bu film ama bir türlü elim gitmedi.Dediğim gibi komedi denince ben çok düşünürüm.Ama izleyince anladım ki sadece güldürmüyor bu film.Daha sırada bir sürü Hint filmi var bizde de.Ve kesinlikle Bollywood filmleri bir başka güzel.Özellikle Amir Khan filmleri.İzlemek keyifli ,burada sizinle paylaşmak keyifli ve bu sözleri duymak daha da keyifli Sebi'cim.Aynı keyfi verebiliyorsam ne mutlu bana.Çok öperim.Sevgiler.

      Sil