15 Aralık 2013 Pazar

Portakallı Kek...

Havalar soğuk canım dışarı çıkmak istemeyince yapılacak en güzel şey çay-kek ve kitap üçlüsünün tadını çıkarmaktır benim için.
Bu hafta sonu da çayımın yanına bir kış keki yapmak geldi içimden.Şöyle sulu sulu portakallar dururken evde kekimi de portakallı yapıvereyim dedim.İyi de demişim hani güzel oldu.



İlk defa denedim portakallı keki.Kurabiyede portakalı kullanmıştım ama kekte kullanmamıştım.Çok sevdim kokusu da müthiş, arada yapmak lazım.


Nasıl beğendiysem iki kare fotoğraf çekene kadar dilimin birini bitirmişim.
Şimdi fark ettim:)

Neyse çok konuştum tarife geçiyorum hemen.

Malzemeler
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 portakalın suyu ve rendesi
( ölçüyü kolaylaştırmak için onu da ölçülü (1 çay bardağı portakal suyu) kullandım.
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2,5 su bardağı un

Yapılışı diğer kekler ile aynı.O nedenle yazmıyorum.
Siz zaten o yumurtayı şeker ile çırp,sonra yağı,sütü ekle seremonisini biliyorsunuz 
tekrar anlatmaya gerek yok değil mi.

Benden bu kadar kendinize iyi bakın.
Keyifli,mutlu ve huzurlu geçsin hafta sonunuz.
Sevgiler...










5 yorum:

  1. yaparım ben bunu,katarım portakal klasikleri içine,eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim eğer kek seviyorsanız bence harika bir tarif.kokusu zaten müthiş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. My favorite cake!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için.Ben aslında kendim için yaptıklarımı yazıyorum sadece.Profesyonel bir yemek blogu değilim bu teklife layık gördüğünüz için teşekkür ederim.Sitenizi mutlaka gezeceğim.Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil